mandag 22. juni 2009

melissnurrer –nam,nam…

Husets “ferske tenåring” hadde jo bursdag den 10.juni,men det er ikke alltid lett å få klemt inn selskap til

til den rette dato. Mai og juni har for oss vært det reneste maraton i avslutninger på skoler,aktiviteter og gud vet hva…

(noen som kjenner seg igjen??!!…)Så nå skal det bli godt å snart kunne ta ferie og få slappet HELT av en liten stund..

P6214366 P6214363

Vår familie er ganske så stor,så for å få plass til alle, er vi nødt til å dele oss opp litt.Igår hadde vi bestefar,

oldeforeldre og min bror med familie på bursdagsmiddag.

Til kaffen serverte jeg disse melissnurrene.Oppskriften fant jeg i et blad(tror det var BoligPluss),

og de smakte utrolig godt.Passer veldig bra sammen med frukt og litt iskrem….nam..

Legger ut oppskriften,så kan du jo prøve dem selv:

 

P6214372

Dette trenger du:

1 1/2 dl. vann

30 g smør(meierismør)

1/2 dl. mel

1 egg

melis til pynt

 

Dette gjør du:

Kok opp vann og smør. Ha i melet og rør kraftig.Ta gryten av varmen. Ta deigklumpen over i en skål, og rør i

egget, litt etter litt.Fyll deigen i en sprøytepose med en ganske tynn åpning. Sprøyt ut små deigsnurrer på et

bakepapir, ca. 6 cm. i diameter.

Stek dem ved 200 grader i ca. 10 min.Dryss over melis.

 

P6214414 P6214375

Denne oppskriften er ikke veldig stor,og den første “ladningen” jeg lagde forsvant  før jeg fikk servert dem….(godtesjuke barn)

Med is og frukt ved siden av, kan jeg garantere succes…Det er jo vannbakkels-oppskrift,og vannbakkels har lett for å bli litt

“bløt” etter hvert men de kan settes i ovn igjen etter evt. frysing,(her i huset rekker de nok aldri så langt som til fryseren)så blir de sprø og fine igjen…

Velbekomme!

7 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Du må ikke friste meg med slike godsaker så tidlig på dagen
Har ikke godt av det.
Det så herlig ut
Klem

moa sa...

mmmmmm....så jo bare kjempegodt ut!
takk for oppskriften!

moaklem

Lunalei ;-) sa...

Nam nam - dette så godt ut! Skriver ned oppskriften med en gang!!!
Ha en solfylt og fin uke!
klem fra Lunalu

Mia sa...

ser jättegoda ut, minner litt om petit choux / vannbakelser. Synes dem er vanskelige, blir bestandig platt resultat. Er disse like ille??
Hadde gjerne setat ved den flotte tildekkingen, du tar så herlige bilder :-)

VALKYRIEN sa...

Hei - og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!

Her var det mye lekre bilder - for ikke å glemme lekkerbiskener! Blir jo sulten av å titte innom deg! :)

......tusler ut på kjøkkenet for å se om jeg finner noe godis der....

Gro sa...

Dette så deilig ut, ja! Må prøve denne en gang. Har forretesten en awaed til deg på min blogg - hent den om du vil ha den... klemmer fra Gro!

torleif ann karin sa...

Å hvilken heldig-gris som får så masse godt. Må si jeg ble litt fristet. Dette er vel det samme somm vannbakkels? Men det er det jammen lenge siden jeg har laget. Nå fikk jeg lyst å prøve.
Ha en fin kveld.

Klem Ann<3