onsdag 6. mai 2009

akkurat nå..

 

..ser det sånn ut her i hagen hos oss…

P5053261P5053257P5053270           P5053252P5053260P5053256

 

…heggen (jeg tror det er det..) blomstrer som bare det,nydelig å titte ut av stuevinduene nå…

For mange år siden (føles som en evighet ihvertfall) fikk jeg et av mine infall(det har vært flere opp igjennom..)Denne gangen

gjaldt innfallet birøkt!!! Av alle ting, og ikke spør hvor ideen kom fra,fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle ha noen bikuber og

bli en ekte birøkter…hørtes sikkert veldig romantisk ut der og da… vel,jeg meldte meg til og med på et birøktekurs som ble holdt

i bygda akkurat da(tilfeldig??) og det var veldig interresant..DER og DA….kjøpte kuber og birøktedrakt og hele pakka(går man inn

for noe skal det gjøres skikkelig er mitt motto..vel,burde være mitt motto..)Kurset tok  jo selvfølgelig slutt en gang, og jammen

gjorde interessen min det samme…

Bikubene er de eneste i denne historien som har vært standhaftige og ikke  viket fra sin post.. dessverre for kubene har det ikke

kommet så mye som en bie på besøk, og honningen har følgelig glimret med sitt fravær…akkurat DET kan jo egentlig være det

samme, for det er jo ingen i dette huset som LIKER honning engang…

Så herved er mitt nye motto:ALDRI SÅ GALT AT DET IKKE ER GODT FOR NOE….

 

klem fra miss marple

5 kommentarer:

Torunn sa...

Hahahahaha...jeg ler meg skakk.....hehehehe..... Du er fenomenal!


Klem

ps.....der fikk jeg en ny ide gitt!

moa sa...

hei miss marple -
..og 1000 takk for koselig besøk av deg på bloggen! Jeg har kikket inne hos deg, og her var det jo kjempekoselig! linker deg, om du synes det er ok..!?
ha en fiiin fredag!
moaklem

Laila -Karin sa...

Hei miss marple
Flott at diktet traff deg. Du ser jeg tror ikke noe er tilfeldigheter.
Ha en kjempefin helg
stoor klem til deg

Anne på Moseplassen sa...

hehe, ettersom jeg har vokst opp med bikuber på gården så kan jeg vel fortelle at du igrunnen kan regne deg som heldig som gikk lei før du fikk biene og honningen i hus. Nå finnes det sikkert bedre måter å ordne seg på, men mine foreldre pleide å ha honningen stående i diger 20 liters spann på kjøkkenet for røring før de ble satt på glass, og det stinket! (ja, jeg liker heller ikke honning)

Hyggelig at du vil stå på hagebloggerlisten, da har jeg lagt deg til :)

Malin sa...

hehe.. ser jeg en anelse impulsivitet her?
mange som kjenner seg igjen vet jeg...
Jeg å:)

ha en deilig søndags kveld;)